divendres, 12 de novembre del 2010

El REIKI

Bon dia !
 Ja fa unes sessions anteriors vam estar parlant de la consciencia, el punt que em va fer pensar va ser el de la introespecció (deixar fluir la ment i fer que la consciència observi però no influeixi).
Us vull obrir una porta cap a una disciplina japonesa anomenada REIKI, la veritat és que jo mai he fet cap curs sobre aquesta disciplina però si que he rebut sessions de REIKI, la veritat és que entres en un estat de relaxació profunda i a la ment et venen tot de pensaments, imatges, sensacions, ... sembla que estiguis dormint, entres dins teu i retrobes sensacions,emocions que no sabies que tenies o pensaves ja haver-les esborrat. No se si és així realment però la sensació que vaig tenir va ser la de fer una introespecció.

REIKI es pronuncia Lei Ki en Japonès, la seva arrel s'origina al Tibet. El simbol superior Rei significa: esperit, alma, sabiduria espiritual, lo universal de vida que està a tot arreu (amb japonès), influències sutils, força etérea, poder sobrenatural (amb xino). El símbol Ki vol dir energia o potencial vital que flueix a través de tot el que viu.

Els beneficis al rebre una sessió de Reiki:
- Armonia entre cos i ment.
- Amplia consciència en vers el esser intern.
- Desbloqueja els canals energètics promovent la salut.
- Facilita la Mediació i la Visualització.
- Indueix al son profund.
- Relaxa i disol l'estrès i les pors.
- Calma el dolor físic en llocs afectats.
- Desenvolupa la protecció, la confiança i la compació en un mateix.
- Restableix la calma mental i obtenció de sensació de pau.
- Restitueix i augmenta la voluntat de viure incrementant l'autoestima.

Bé ha estat una petita pinzellada, perquè la veritat és que crec que és un tema molt extens i que s'ha d'entrar per poder parlar-ne bé.

Fins aviat!!!

4 comentaris:

  1. Hola Anne Sophie!!

    Seguint la teva explicació sobre el Reiki, crec que moltes disciplines orientals com el ioga, el tai chi i d'altres fomenten tots aquests beneficis que has enumerat.

    Crec que com a font d'autoconsciència són unes disciplines molt profundes i recomanables per qualsevol.

    Miriam

    ResponElimina
  2. És un tema per conéixer i per aprofundir-hi, Anne Sophie!

    ResponElimina
  3. La meva tia està fent un curs de Reiki i no fa massa amb va fer una petita sessió. La veritat és que em vaig sentir molt relaxada i vaig entrar en un estat de calma interior que em sembla que no havia experimentat mai. És un tema interessant i em sembla que a tots ens aniria bé de tant en tant fer-ho perquè anem un pèl massa estressats! Interessant l'aportació Anne Sophie!

    ResponElimina
  4. Ei Anne Sophie!!

    jo mateixa vaig estar fent un curs de Reiki del nivell 1 aquest passat cap de setmana (hi ha 3 nivells de formació en el REIKI). Puc dir que tots els beneficis que has indicat són del tot certs, o almenys això ens van transmetre al curs. No obstant, crec que la pràctica del Reiki va molt més enllà. Tots aquests beneficis són conseqüència del que el Reiki està fent dins el teu cos, dins el teu organisme o, fins i tot, dins la teva "aura". El reequilibri de l'energia que ens envolta i que, constantment, tenim dins nostre és important per tal de que cap part del nostre cos o "xacre" tingui un "tap" i, per tant, deixi de funcionar corectament.

    Puc dir que per internet es pot trobar moltíssima informació sobre El reiki així com també hi ha molts llibres sobre el tema. Crec que és una cosa interessant conèixer els xacres i la forma que té de treballar el reiki, així com una mica la seva història. Si algú tñe interès en saber-ne alguna cosa, jo puc deixar-li el dossier que em varen donar al curset (és senzill i intel·lible).

    ResponElimina